امداد رایانه اصفهان
اورژانس کامپیوتر اصفهان
اورژانس کامپیوتر اصفهان
خرید لایسنس نود 32

روش معرفی سایت به گوگل

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
تاریخ : دوشنبه 7 آوریل
admin نویسنده
1,477 views بازدید
۰ نظر
در فیسبوک به اشتراک بگدارید در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید در کلوب به اشتراک بگذارید در لینک داین به اشتراک بگذارید در پینترست به اشتراک بگذارید در توییتر به اشتراک بگذارید

چگونگی معرفی سایت به گوگل

حتما تا کنون به اهمیت پیدا شدن سایتتان در موتورهای جستجو پی برده اید. آمار موتورهای جستجو نشان می دهد که  بیشتر سایت های اینترنتی از طریق موتورهای جستجو پیدا شده و به کاربران معرفی می شوند . در این میان آمار و ارقام سایت ها و فعالان بهینه سازی در موتورهای جستجو بیانگر این است که موتور جستجوی گوگل به عنوان محبوبترین و کارآمد ترین موتور جستجو از لحاظ امکانات و از لحاظ فنی ، در میان کاربران اینترنت شناخته شده است.

بدیهی است که این امر صاحبان سایت ها و وبلاگ ها را بر آن می دارد تا سایت خود را به شیوه های مختلف به موتور جستجوی گوگل معرفی کنند .

برای معرفی سایت به گوگل راههای بسیاری پیشنهاد می شود و هر سال کنفراسنهای بسیاری با محوریت ” بهینه سازی در موتور جستجوی گوگل ” در کشورهای مختلف جهان و محافل فناوری اطلاعات برگزار می شود.از این رو دانستن نکاتی چند از این پروسه برای هر وب مستری اجتناب ناپذیر است :

۱- افزودن نشانی سایت (URL) به صورت مستقیم به موتور جستجوی گوگل :

در این روش با استفاده از امکاناتی که سایت گوگل در اختیار کاربران قرار داده ، می توان فقط آدرس سایت را به موتور جستجوی گوگل پیشنهاد کرد ، و اینکه چه وقتی این آدرس توسط گوگل فهرست می شود بستگی به تعداد آدرسهایی که از قبل ثبت شده و سیاستهای فنی گوگل دارد که این روش در مدت زمان کوتاه موثر نیست و نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد .

برای افزودن سایت خود با استفاده از این روش به آدرس زیر مراجعه کرد و اطلاعات سایت خود را وارد کنید :

http://www.google.com/addurl

۲-روش دوم و موثر تر از روش اول ، استفاده از امکانات وب مسترهای گوگل است که مستقیما توسط سایت گوگل در اختیار وبمستر ها قرار گرفته است.

۱-ابتدا وارد آکانت گوگل خود شوید .

۲- به آدرس http://www.google.com/webmasters مراجعه کنید .

۳-روی گزینه Sign in to Webmaster Tool کلیک کنید.

۴-درون محل وارد کردن متن ، آدرس سایت خود را وارد کنید . سپس روی گزینه Add Site کلیک کنید .

۵-سپس روی گزینه Verify your site کلیک کنید .

۶-در صفحه حاضر از قسمت Choose Verification method یکی از گزینه ها را انتخاب کنید .

۷- گزینه Add a meta tag :

برای کسانی که امکان آپلود فایل روی سایت یا وبلاگ خود را ندارند ، این روش پیشنهاد می شود .

بعد از انتخاب این گزینه ابر برچسب مخصوصی در اختیار شما قرار داده می شود که در تصویر با مستطیل قرمز مشخص شده است. بایستی این برچسب را کپی کرده و در فایل اصلی سایت خود مابین کدهای <head> و <head/> قرار دهید.و فایل html را ذخیره کنید و سپس روی کلید verify کلیک کنید و در صورت صحیح بودن تمامی مراحل سایت شما و وب مستر بودن شما تایید می شود.

۸- گزینه Upload an HTML file :

این گزینه و گزینه قبلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و عمل یکسانی را انجام می دهند ، ولی همانطور که در گزینه قبلی گفته شد گزینه Add a Meta tag جهت کسانی که امکان آپلود روی سایت خود را ندارند مناسب است ، اما کسانی که امکان آپلود کردن نیز داشته باشند می توانند از گزینه اول استفاده کنند.

در این گزینه بعد از انتخاب یک متن خاص که نام فایلی با پسوند html خواهد بود در اختیار شما قرار می گیرد،که بایستی فایلی با این نام و با پسوند html ایجاد شده و در شاخه اصلی سایت آپلود شود، که محل متن مورد نظر در تصویر مشخص شده است.بعد از ایجاد فایل و آپلود آن در شاخه اصلی روی کلید Verify کلیک کنید تا سایت شما مورد تایید قرار گیرد.

تا اینجا سایت شما و وب مستر بودن شما مورد تایید گوگل قرار گرفته است که پس از تایید سایت شما به شکل زیر نشان داده می شود .

۳-حال نوبت آن رسیده که نقشه سایت خود را ایجاد کرده و آن را به گوگل معرفی کنیم تا روبات جستجوگر گوگل به راحتی بتواند لیستی از فایلهایی را که توسط این نقشه معرفی کردیم دانلود کرده و در فهرست جستجوی خود قرار دهد .

۱-برای این کار ابتدا به سایت http://www.xml-sitemaps.com مراجعه کنید .

۲-در قسمت Starting url آدرس سایت خود را وارد کنید .

۳-در قسمت Change Frequency نوع به روز شدن سایت خود را انتخاب کنید ، که برای به روز شدن روزانه Daily ، ساعتی Hourly و … را انتخاب کنید .

۴- در قسمت Last Modification تاریخ آخرین به روز رسانی سایت را وارد کنید و اگر مطمئن نبودید گزینه Use Server Response را انتخاب کنید . سپس روی گزینه Start کلیک کنید . بعد از کلیک کردن روی Start ، برنامه شروع به لیست نمودن سایت شما خواهد نمود که بنا به تعداد و حجم صفحات سایت شما مدت زمان متغیری طول خواهد کشید .

۵-پس از این عملیات تصویر زیر برای شما به نمایش در می آید و دو فایل Sitemap.xml و Sitemap.xml.gz برای دانلود در اختیار شما قرار می گیرد که sitemap.xml.gz نسخه فشرده شده sitemap.xml می باشد .

۶- فایل sitemap.xml را دانلود کرده و در شاخه اصلی سایت خود آپلود نمایید .

۷- به آدرس https://www.google.com/webmasters/tools/sitemaps رفته و از منوی سمت چپ سایت روی گزینه Add Sitemap کلیک کنید .

۸- از قسمت Choose Type ، روی گزینه Add general web sitemap کلیک کنید . و در قسمت My Sitemap URL نام نقشه سایت را که همان sitemap.xml است در قسمت مشخص شده در تصویر وارد کنید .

۹- روی کلید Add general web sitemap کلیک کنید .

۱۰-در صورت انجام صحیح تمامی مراحل تصویری شبیه به تصویری زیر را ملاحظه خواهید کرد.

۱۱-حال باید منتظر باشید که فایل نقشه سایت شما توسط گوگل دانلود شده و آدرس های درون آن به مرور زمان در فهرست گوگل و در نتایج جستجوها نمایش داده شود .

۱۲- در صورتی که مراحل را کامل انجام دهید ، سایت شما به زودی در گوگل فهرست می شود .

 امداد رایانه در اصفهان  آموزش خصوصی کامپیوتر در اصفهان  امداد رایانه در اصفهان
تماس فوری تعمیرات